לוגו אתר קול מדיה

אפיון אתר וורדפרס

אפיון אתר וורדפרס

החלטתם ליצור אתר אינטרנט חדש או לשפר את האתר הקיים, יש לכם ויז'ן ספציפי לגבי איך האתר יראה, ולויז'ן הייחודי הזה נכנסים אנשי המקצוע שבחרתם: חברה מקצועית לבניית אתרים, מעצבים, כותבי תוכן ומקדמים, כאשר לכל אחד מהם יש ראיה שונה ודרישות אחרות לגבי האתר שלכם.
איך יוצרים הרמוניה בתוך כל הסלט הזה? כדי לעשות יישור קו בין כולם, נבצע אפיון אתר מסודר. מה כולל בתוכו אפיון אתר וורדפרס? ואיך עושים זאת כמו שצריך? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם.

אפיון אתר וורדפרס

לפני הכל – מה הוא אפיון אתר וורדפרס

בדיוק כשם שלא נבנה בניין רב קומות, לפני שניצור סקיצה מסודרת של מבנה הבית: השלד, החדרים, מה יכיל כל חדר, באיזה גודל הוא יהיה וכן הלאה; כך לא נבנה אתר חדש לפני שנבין לעומק ולפרטי פרטים כיצד הוא הולך להראות.

בשלב הראשוני, נגדיר את צרכי האתר, היעדים שלו וכיצד הוא עתיד לענות על הצרכים הללו.
אפיון האתר הוא למעשה מסמך המאגד את כל המידע, היעדים ומטרות האתר, כמו גם את המבנה הכללי של האתר כדי להגדיר בבירור את התהליך שאנו צועדים לקראתו.

שלב האפיון, הוא גם הזמן המתאים ביותר לקבל החלטות חשובות לגבי עיצוב אתר שתורם לחווית משתמש יעילה, מסרים שיווקיים אחידים, התוכן באתר ועוד.

מתי נזדקק לאפיון אתר?

אנו רואים בשלב האפיון את המצפן לבניית האתר העסקי החדש. רק לאחר אפיון ניתן לצאת לדרך כאשר רוצים ליצור אתר חדש מאפס או לשפר אתר קיים. שלב האפיון יפתח את התהליך במקרים הבאים:

לפני חיפוש אנשי מקצוע – אם אתם בטוחים שאתם זקוקים לאתר חדש, אך לא סגורים על התקציב הנדרש, מה יהיה באתר שלכם ואילו בעלי מקצוע לפנות, אפיון האתר הוא שלב חשוב להתחיל איתו.

לאחר אפיון מפורט בעזרת אנשי מקצוע, תוכלו לקבל הצעות מחיר מדויקות יותר לצרכים שלכם.

לפני שלב בניית האתר – כאשר מתחילים התקשרות עם חברת בניית אתרים, השלב הראשוני הנדרש בתחילת הדרך הוא אפיון האתר. תפקידה של החברה הוא ללוות אתכם יד ביד וליצור מסמך אפיון, כדי להבין מה בדיוק יכלול האתר שאתם עומדים להקים.

לפני שדרוג אתר קיים – אם יש לכם אתר קיים ואתם מעוניינים לשפר אותו, אפיון יכול לסייע לכם להבין איך לעשות זאת טוב יותר. בניגוד לאפיון של אתר חדש, באפיון של אתר קיים, חשוב לנתח את ביצועי האתר כדי להימנע מטעויות שחוזרות על עצמן. למשל, בניית אתר חנות שלא מוכר בצורה מיטבית, יכול להיות שניתוח הנתונים יראה לנו אחוזי נטישה גבוהים בעמוד הבית. במהלך יצירת האפיון לאתר החדש שניצור, נשפר את חווית המשתמש בדף הבית שלנו.

שימו לב– כאשר אנו יוצרים אתר שהוא יותר מבניית אתר תדמית פשוט, לדוגמא בבניית אתרים מורכבים או מערכת מסועפת שמעניקה שירות למשתמשים, עניין האפיון הוא קריטי ממש. מדובר על עשרות מסכים, פעולות וכפתורים שיש לבצע התאמה מדויקת ביניהם כדי שהכל יעבוד כמו שצריך. האפיון באתר כזה מתאר כיצד יכנס המשתמש למערכת, כיצד יפעל בתוכה וכיצד נשמור על חווית המשתמש שלו לאורך כל הדרך.

בניית תוכנית לאתר

אפיון אתר וורדפרס – בואו נדבר תכל'ס

אפיון אתר מורכב מ-5 שלבים עיקריים שיש לתת עליהם את הדעת:

  1. מחקר מקיף
  2. הגדרת סוג האתר
  3. תכנון מבנה האתר
  4. הכנה לעיצוב וחווית משתמש
  5. תקציב ולוחות זמנים

מחקר מקיף

בשלב הראשון של אפיון האתר נגדיר בצורה ברורה מה מהות העסק ומהן המטרות שלו.
מהי המטרה לשמה אנו בונים את האתר?
מה נרצה להשיג באמצעות האתר? (יצירת קשר, הרשמה לרשימת תפוצה, תדמית טובה יותר בקרב לקוחות, רכישות ועוד)
מי קהל היעד שלנו?
מה התהליך שהלקוחות עוברים עד שהם רוכשים או יוצרים קשר?
ניתן את הדעת על כל האלמנטים הללו, ובמקביל, נבצע מחקר חיצוני, במהלכו נזהה וננתח מי הם המתחרים הישירים והעקיפים שלנו, ומה הצעדים שהם נוקטים בהם כדי לשווק את עצמם.
טיפ קטן מאיתנו: זה בדיוק הזמן לחשוב על מילות מפתח רלוונטיות לקידום אורגני בגוגל, ולהרכיב רשימה כללית של ביטויי מפתח רלוונטיים שתלווה אתכם בהמשך בגיבוש אסטרטגיית התוכן.

הגדרת סוג האתר

לאחר שהבנו את מהות העסק, הצרכים והמתחרים שלנו, זה הזמן להגדיר את סוג האתר בצורה ברורה: האם הוא יהיה מיני סייט, אתר תדמית, אתר שעיקרו בלוג, בניית אתר חנות או אתר מורכב יותר.
הרבה לקוחות בוחרים להתחיל מאתר בסיסי שמספר את סיפור העסק ומציג את השירותים העיקריים ובשלבים הבאים מתקדמים לאתר מורכב יותר עם אפשרויות נוספות: רכישה, דפים נוספים וכן הלאה.

יצירת מבנה האתר

בשלב השלישי ניצור מעין סכימה ובה היררכית האתר: אילו עמודים יופיעו בתוכו, אילו מהם יהיו בתפריט הראשי ואיך העמודים יקושרו זה לזה.
תכנון מבנה האתר יסייע לנו להבין איזה תוכן נדרש מאיתנו לכתוב, איך לסדר את התפריט באתר ואיך לעצב אותו.

תכנון אתר

הכנה לעיצוב וחווית המשתמש (UI UX)

לאחר גיבוש המבנה הכללי של האתר, זה הזמן לצלול קצת יותר לעומק ולהבין כיצד הוא יראה מבחינה ויזואלית.
בשלב הזה מניחים את אבני היסוד ויוצרים תרשים הכולל את כל האלמנטים על גבי המסך בדומה לשרטוט של מעצב פנים או אדריכל.
מומלץ לבצע שרטוט מפורט ככל האפשר המפרט על כל עמודי האתר או לפחות העמודים העיקריים באתר, כדי להבין איך כל אחד מהעמודים מתפקד לצד העמודים האחרים, היכן לשים כפתורים ולאן הם מפנים, איזה תוכן נדרש מאיתנו להכניס והיכן.
לאחר שהגדרנו בצורה סכמטית את כל עמודי האתר, נניח את התשתית לעיצוב. אם יש לכם מיתוג קיים, זה הזמן להגדיר את צבעי המותג באתר, באילו פונטים נשתמש ומה תהיה השפה הגרפית באתר.

תקציב ולוחות זמנים להמשך

כדי שתוכלו לצפות פחות או יותר מתי האתר עתיד להיות מוכן, זה הזמן להגדיר את לוחות הזמנים הצפויים: מתי תרצו להפיץ את האתר והאם הקמת האתר תתבצע בשלבים: לדוגמא, קודם עמוד הבית, לאחר מכן העמודים הפנימיים ורק לבסוף עמודי הבלוג.
בשלב זה נגדיר תקציב מיועד לפרויקט, ונבין מה הוא כולל: עיצוב גרפי, כתיבת תוכן, פיתוח בפועל, הכנת תשתית לקידום וכדומה.

ואם בכל זאת נשארתם עם כמה שאלות בנושא, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר או להשאיר לנו פרטים ולקבל שיחת אפיון במתנה.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם:

קול מדיה

חברת קול מדיה המתמחה בבניית אתרים תבנה לכם אתר שיתאים בדיוק לעסק שלכם!

פוסטים אחרונים

רוצים להרים את העסק שלכם עם אתר מקצועי?

מזמינים אתכם לשיחת איפיון מתנה עלינו!
השאירו פרטים!

מעוניינים שנשוב אליכם? השאירו פרטים!

משאירים פרטים ונציג מטעמנו ישוב אליכם לשיחת איפיון מתנה.

רוצים הצעת מחיר מהירה?