לא בטוח שצריך נתונים רשמיים כדי להסיק שחלה עליה ניכרת בקניה ברשת, אבל הנה בכל זאת נתון מעניין:
על פי דו"ח של חברת המחקר eMarketer עד סוף השנה אנו צפויים להשלים עליה של כמעט 20% בהיקף המסחר האלקטרוני שמסתכם כמעט ב-5 טריליון דולר. בהשוואה לשנתיים שלפני (2020-21), מדובר בעליה של כ-25%.
במילים אחרות, בין אם אתם מעוניינים לפתוח חנות עבור ציוד לבעלי חיים, חנות בגדים או חנות בוטיק למזרוני יוגה, אתם חייבים נוכחות אינטרנטית. וכשמדובר בנוכחות אינטרנטית היום כבר לא מתייחסים רק לאתר תדמית או דף נחיתה, אלא הולכים על כל הקופה (תרתי משמע) בבניית אתר חנות.
אז לפני הכל,
כולנו מכירים ענקיות אונליין שמציעות ללקוחות מוצרים מכל רחבי העולם ברכישה וירטואלית פשוטה כמו Amazon או eBay.
אתר חנות דומה מאוד לחנות אמיתית. בדיוק כמו בחנות רגילה, יהיו לנו שלל מוצרים, מוצרים בתצוגה (חלון ראווה), אנשי מכירות שתפקידם להסביר על המוצרים השונים ומערכת סליקה או תשלום נפרדת המאפשרת לגבות כסף עבור כל אחד מהמוצרים.
בניית אתר חנות צריכה להתחשב באלמנטי מכירה המוכרים לכולנו מחנות רגילה, ואף לנסות לשדרג אותם:
בדומה לתהליך בניית אתר תדמית או דף נחיתה, גם בניית אתר חנות מתחילה בבניית השלד של האתר עצמו. על החנות הוירטואלית להכיל את המאפיינים הנכונים כדי שניתן יהיה לנהל אותה בקלות בהמשך.
כך למשל: היא צריכה להכיל תפריט נוח ואינטואיטיבי, תצוגה רחבה של מוצרים, דף מוצר המציג כל אחד מהמוצרים בנפרד, דף Checkout המאפשר ללקוח לבדוק מה הוא מתכוון לרכוש ומה העלות ללא תוספת משלוח וכמובן דף תשלום והפניה לסליקה.
זה המקום לציין, שכל מערכת ניהול תוכן של חנות וירטואלית שמכבדת את עצמה צריכה לאפשר לבעל העסק להזין בעצמו מוצרים חדשים, לעדכן מלאים ולטפל באפשרויות התשלום.
פתיחת חנות באמצעות מערכת ניהול מסורבלת (תתפלאו, קיימות לא מעט מערכות כאלו בימינו…) עלולה לסרבל את בעל העסק ולגרור ירידה בכמות המכירות באתר.
העלו צילומי מוצרים במקום תמונות סטוק – כדאי מאוד להמנע מתמונות קנויות, במקומן העדיפו להשקיע בצילום אותנטי של המוצרים שבכוונתכם למכור בחנות שלכם. צילומי מוצר איכותיים ואותנטיים יגרמו ללקוחות לרכוש את המוצר במהירות.
תיאורי מוצר מפורטים – ככל שהמוצרים שאתם מוכרים בחנות הוירטואלית יותר יקרים, כך תצטרכו לשכנע יותר בשלב תיאור המוצר שאכן הם שווים את הכסף. אנשים אוהבים לדעת במדויק עבור מה הם מוציאים כסף, לכן השקיעו בתיאורים מפורטים, שיכתבו על ידי אנשי מקצוע במידת האפשר.
תהליך קניה קל ומהיר – כפי שציינו קודם, הרבה מאוד גולשים מפסיקים את הרכישה ועוברים לאתר אחר, בעקבות תהליך קניה מסורבל הכולל שלבים רבים. ככל שהלקוח הפוטנציאלי ימלא פחות שדות כדי להשלים את הרכישה ויעבור פחות מסכים, כך יגדל הסיכוי שהוא ישלם עבור המוצר.
עיצוב מניע לפעולה- העיצוב באתר החנות, צריך לתמוך ביעדים המרכזיים של האתר. במהלך עיצוב האתר בעזרתה של חברה מקצועית לבנייה ועיצוב אתרים, הטמיעו כלים ותכנים המניעים את הגולשים לפעולה הרצויה מבחינתכם: הוספת מוצרים לסל, הרשמה לניוזלטר, הגעה מהירה יותר לשלב הסליקה או כל פעולה רצויה מבחינתכם.
אתר מאובטח בפרוטוקול SSL- פרוטוקול HTTPS מעניק לאתר תעודת אמינות, ומשרה על הגולש בטחון בעת רכישה באתר. גולשים רבים בודקים לפני שהם מבקרים באתר החנות האם הוא מאובטח, ולעיתים גוגל מציגה הודעה לגולש במידה והגלישה באתר עלולה לסכן את הגולש.
התקנת תעודת SSL באתר היא פעולה פשוטה, אך בעלת חשיבות משמעותית הן לחווית המשתמש והן לאבטחת האתר. אל תוותרו עליה.
אל תתעלמו ממהירות האתר- בגלל ריבוי תמונות באתרי חנות האתר עלול להטען לאט, ואנחנו לא צריכים לספר לכם מה זה עושה למכירות שלכם…
חשוב לדאוג להעלות תמונות במשקל המתאים ובמידת הצורך לדאוג לכיווץ תמונות גדולות מדי רצוי לקרוא את המדריך איך להקים אתר מכירות.
תמונות במשקל גבוה עלולות להאט את זמני הטעינה באתר, מה שעלול לפגוע במהירות האתר בהמשך וכמובן בקידום בגוגל. חברה מנוסה לבניית אתרים תדע לספק מענה מיטבי בבניית אתר חנות מהיר.
אפיון איכותי- בתחילת הדרך של בניית אתר המכירות נאפיין יחד את כל עמודי וצרכי האתר, למשל: סוג המוצרים, היתרונות, הדגשים ואת התוכן שנרצה להציג בכל אחד מעמודי האתר והמוצר. כאן המקום לשתף אותנו בלבטים, בדרישות התוכן והעיצוב ולתאם מולנו ציפיות.
עיצוב ייחודי בהתאם למותג שלכם- התאמה מלאה של העסק לחנות האינטרנטית, שימוש בשפה העיצובית הייחודית של המותג שלכם, להמחשת הייחודיות והיתרונות של העסק.
פיתוח בהתאם להעדפות שלכם- את כל עמודי האתר שבנינו ועיצבנו ניישם על גבי מערכת ניהול תוכן המבוססת על בניית אתרי וורדפרס, בה תוכלו לנהל בקלות את כל ההזמנות שהתקבלו מהאתר, לעדכן את המחירים ואת המוצרים הנמצאים במלאי בקלות ובנוחות.
מוכרים 24 שעות ביממה- כאשר החנות הוירטואלית מוכנה, ניתן להתחיל למכור מוצרים בקלות ובפשטות לקהל הגולשים שקיים ברשת, ולהתמקד בפרסום האתר בשלל האפשרויות הקיימות.
צוות קול מדיה מתמחה בבניית אתרי חנות לכל סוגי העסקים: חנויות וירטואליות לממכר מזון, קוסמטיקה, ביגוד, מוצרי תינוקות, תכשיטים, בעלי חיים, ציוד נוחות, ריהוט ועוד ועוד. כל אחד מהאתרים נבנה בהתאמה למותג שלכם ולמוצרים שאתם נדרשים למכור ברשת.
מעונינים באתר חנות שמוכר במקומכם? השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.
קול מדיה חברה המתמחה בבניית אתרים מכל הסוגים.